Saturday, June 18, 2005
از ماست که بر ماست
خب اینم از این! حالا معلوم شد از آن 20 میلیونی که به خاتمی رای دادند چند نفر آگاه بودند و خاتمی را به سادگی و تنها به عنوان یک گزینه انتخاب نکردند.
حرف تمام کسانی را که دم از تقلب در انتخابات می زنند و یا تحریمی‌ها را مقصر می‌دانند، مردود می‌دانم. آخر تقلب تا چه حد؟!! چند میلیون تقلب شده است؟ این آقای معین ما تنها 4 میلیون رای آورده است. یعنی رای 20 میلیونی آقای معین را به بقیه اضافه نموده‌اند؟! واقعا که باید خیلی سطحی فکر نمود تا به این نتیجه رسید.
شاید هم می‌اندیشید که اگر تحریمی‌ها به انتخابات می‌پیوستند، آقای معین انتخاب می‌گردید. نپیوستن افراد تحریمی به طیف رای دهندگان آقای معین، پیروزی جناح مخالف آقای معین را توجیه نمی‌کند. بیش از 20 میلیون از افراد شرکت کننده به جناح مخالف آقای معین رای داده‌اند.
این سخن هم که ما با شرکت خود در انتخابات موجب تایید نظام گشته‌ایم و همگی می‌بایستی انتخابات را تحریم می‌نمودیم درست نمی‌باشد. ببینید بیش از 65 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند. بیایید منصفانه فکر کنیم. این حکومت تنها با رای دادن این 4 میلیون نفر مشروعیت خود را کسب ننموده‌ است تا با رای ندادن‌شان از دست دهد. در کجای جهان مردم این چنین در انتخابات شرکت می‌جویند؟ نظام حکومتی از این مشروع‌تر؟
مشکل کشور و مردم ما بسیار اساسی‌‌ست. تا زمانی که مردم ما به حقوق اولیه خود آگاه نیستند و در غبار و مه مذهب غوطه‌ورند، قادر به یافتن راه خود نخواهند بود.
مردم ما همین‌اند که می‌بینید.
ساعت 11:59 PM | لینک ثابت | 0 نظر | Bookmark and Share

0 نظر:

Post a Comment

بازگشت به صفحه اصلي

<body>