Tuesday, August 16, 2005
تعطیلات
حالا دیگر در تعطیلات هستم و می‌توانم از وقتم بیش‌تر برای خودم استفاده کنم.
خوب که فکر می‌کنم می‌بینم هیچ لذتی بالاتر از کتاب خواندن نیست، لذتی که آن را با هیچ چیز نمی‌توان عوض نمود. امیدوارم بتوانم در این دو هفته باقی مانده تعطیلاتم، هر چه بیش‌تر این گونه لذت ببرم.
آخرین کتابی که خوانده‌ام کتاب "دخمه" نوشته "ژوزه ساراماگو" است. قبلا از ژوزه ساراماگو کتاب "کوری" را خوانده‌ بودم که بسیار خوب بود. در کتاب کوری، او توانسته بود با قلم توانای خود داستانی باور نکردنی را به تصویر بکشد که خواننده در هنگام خواندن آن گویی در آن فضا زندگی می‌کند. اما دخمه حال و هوای دیگری دارد. افکار پیچیده و در عین حال زیبای یک کوزه‌گر که در حال از دست دادن کار خود است و تقابل یاس و امید در افراد این داستان و ارائه تصویری از زندگی روستایی و همچنین صنعتی همه‌گی به زیبایی در این داستان نهفته است. البته من شخصا با برخی قسمت‌های آن کمی مشکل دارم. ولی در کل از این رمان خوشم آمد و آن را به علاقه‌مندان توصیه می‌کنم.
ساعت 3:55 PM | لینک ثابت | 0 نظر | Bookmark and Share

0 نظر:

Post a Comment

بازگشت به صفحه اصلي

<body>